تا هدف

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

تا هدف

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

تا هدف

تمامی مطالب از http://eghdam.blog.ir می باشد

"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِّن دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ و َمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ  إِن کُنتُمْ تَعْقِلُون"1؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! محرم اسراری از غیر خود، انتخاب نکنید! آنها از هر گونه شرّ و فسادی درباره شما، کوتاهی نمی کنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه های) دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده و آنچه در دلهایشان پنهان می دارند، از آن مهمتر است. ما آیات (و راه های پیشگیری از شرّ آنها) را برای شما بیان کردیم اگر اندیشه کنید!"

در این آیه شریفه، خداوند ما را از دوستی با دشمنان، بر حذر داشته و ما را متوجه ایجاد فساد از طرف دشمن می نماید. سعی دشمن همیشه بر جاسوسی و کسب اطلاعات حیاتی ملت ‌هاست که از طریق جلب اعتماد افراد بی بصیرت، ناآگاه و مغرض راه نفوذ خود را باز می کند و در صدد نابودی ارزش ها و آرمان های ملت بر می آید. در عصر حاضر استفاده از وسایل ارتباطی از جمله گوشی تلفن همراه به دلیل سهولت در دسترسی، رواج بسیاری پیدا کرده و قشر کثیر جامعه با نصب جنگ افزارهای اینترنتی صهیونیستی از جمله تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ، فیسبوک و... خواسته یا ناخواسته(!) دشمن را تا داخل خانه و حتی اتاق خواب خود راه داده اند و از نفوذ وی در فکر و اندیشه و عقاید خود غافلند.



وقتی دشمن با ترویج فحشاء، فساد و شبهات در شبکه های ضداجتماعی-صهیونیستی همچون تلگرام و اینستاگرام، افکار و عقاید باطل خود را به جوانان ما تحمیل می نماید و فکر و عقیده ملت ما را همسو و هم جهت با اندیشه های صهیونیستی خود قرار می‌دهد، چرا مسئولین کشور بدون هیچ توجهی، راه را برای فعالیت های این جنگ افزارهای مجازی باز گذاشته اند؟ با توجه به اینکه جنگ نرم، در ظاهر هزینه های مادی و معنوی جنگ نظامی را ندارد و چهره زشت و فریبکارانه متجاوزان دیده نمی شود، لذا طراحان جنگ نرم با سرمایه گذاری بر افکار و اندیشه ها، آسان تر و با شتاب بیشتر به اهداف خود دست می یابند. قرآن کریم جلوه های گوناگون جنگ نرم را از طریق داستان های انبیاء و رخدادهای عصر پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) بیان نموده است. از جمله این روش ها می توان به استهزاء و تحقیر مظاهر دینی در قالب شوخی، تفرقه افکنی به نام استقلال طلبی، پخش شایعات به نام روشنگری و تضعیف شخصیت های مذهبی با تهمت و تحقیر اشاره نمود. اما با تمسک به تعالیم دینی و اطاعت از رهبران آسمانی، و استفاده از راهکارهای قرآنی، و اطاعت از ولی امر مسلمین، می‌توان با نبرد روانی دشمن به آسانی مقابله کرد. چنان که قرآن کریم در مورد شیطان می فرماید: «او قسم خورد که من برای شما دو نفر (آدم و حوا) از خیر خواهانم.»2 از این رو شناسایی دشمن در جنگ نرم بسیار مهم است چرا که شناخت دشمن زیربنای مبارزه می باشد و از این طریق می توان بقای جامعه را تضمین نمود.

طبق بررسی های انجام شده اصولا دشمن در قبال افراد مؤثر جبهه مقابل و دشمنان خود چند نوع برخورد را در پیش خواهد گرفت که عبارتند از: تطمیع، تحقیر، تهدید و در نهایت حذف یا ترور.

تطمیع: زیربنای تمامی فعالیت های روانی دشمن، مکر و حیله است. از همان ابتدای آفرینش، شیطان با مکر و حیله بر حضرت آدم و حوا (علیهم السلام) وارد شد و با نقشه ای از پیش تعیین شده در فریب آنها کوشید. در شبکه های ضداجتماعی از جمله تلگرام نیز به طور فریبنده ای محیط را جذاب و سرگرم کننده ساخته اند و به طور مرتب، استیکرها و برنامه های جدید وارد می شود. کاربران به صورت مداوم با اشکال و مطالب سرگرم کننده جدیدی مواجه می شوند و کم کم درگیر جذابیت های ظاهری این برنامه ها شده و از آرمان ها و عقاید خود دور می شوند تا جایی که خارج شدن و دل کندن از این شبکه ها برایشان بسیار سخت خواهد شد؛ و در نهایت به ابزاری در دست دشمن بدل گردیده و دشمن آنان را به هر جا که بخواهد می برد. امام جواد (علیه السلام) می فرمایند: "منْ لَمْ یَعْرِفِ الْمَوارِدَ اءعْیَتْهُ الْمَصادِرُ"3 (کسى که نقشه ها و مواضع کلیدى دشمن را نشناسد، در رسیدن به هدف عاجز است).

تحقیر: در روش تحقیر می توان به مسئله جوک های قومیتی و استیکرهایی که با عکس افراد مذهبی و مشهور به صورت تمسخرآمیزی ساخته می شود، اشاره کرد. در این روش برای از بین بردن روحیه مقاومت و دشمن ستیزی افراد، با به سخره گرفتن قومیت‌ های مختلف و توهین و تحقیر ارزش های دینی و اخلاقی، سعی در بی تفاوت کردن افراد نسبت به آرمان ها و عقایدشان دارند که افراد بسیاری از روی جهل و نادانی جهت لحظه ای لبخند و دلخوشی از آنها استفاده می کنند و باعث تحقیر هموطنان عزیز و همچنین قبح شکنی برای گناهان کبیره مانند تهمت و غیبت می گردند. این گونه مطالب تحقیر آمیز که ساخته دست دشمن است _ و متاسفانه کاربران از این موضوع غافلند_ به تدریج باعث قبح شکنی و ایجاد تفرقه در بین قومیت ها می گردد و همانطور که دشمن می خواهد باعث از بین رفتن محبت و اتحاد ملت می شود. حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرمودند: "خداوند تمام کارهای مؤمنین را به خودشان واگذارده است، ولی این اختیار را به آنان نداده که خود را ذلیل و خوار نماید".4

تهدید: در این مورد دشمن جهت وادار نمودن کاربر مؤثر به عقب نشینی و عدم فعالیت، در برنامه ها و نرم افزارهای وی اخلال ایجاد می کند و چه بسا اجازه نصب برنامه ای را به وی نمی دهد و با دادن پیام هایی تهدیدآمیز در جهت مسدودسازی، تلاش در ترساندن کاربر می نماید تا وقتی که فرد مورد نظر مجبور به پذیرفتن قوانین دشمن شود و علیه فعالیت های خبیثانه دشمن اقدامی ننماید. در این مورد نیز افراد بی بصیرتی که تصور می کنند می توانند در زمین دشمن، علیه وی اقدام نمایند مجبور به پذیرفتن سیاست های دشمن می شوند و با پذیرفتن قوانین و حضور در شبکه های ضداجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام روز به روز بر قدرت دشمنان اسلام و مسلمین می افزایند. در این خصوص به عنوان مثال می توان از ترور شخصیتی و بی حیثیت نمودن افراد برجسته و مشهور در فضای مجازی نام برد، که با منتشر نمودن کلیپ و تصاویری که ساخته دست دشمن می باشد رخ می دهد. این تصاویر توسط کاربران خیلی سریع در فضای مجازی گسترش می یابد و فضای جامعه را متشنج می نماید و قبل از آنکه فرد مورد حمله از خود دفاع نماید، شبهات بسیاری نسبت به او در اذهان عموم شکل می گیرد و نگرش افراد نسبت به وی تغییر می کند.

حذف: در نهایت هنگامی که دشمن صهیونیستی ببیند کاربری علیه سیاست های وی اقدام نموده و فعالیت مؤثر و چشمگیری در راستای آگاهی بخشی به افراد جامعه نسبت به برنامه های تدوین شده از سوی دشمن را دارد، با حذف کاربر از شبکه ها، به فعالیت وی خاتمه می دهد. همانطور که از ابتدای انقلاب تاکنون بر ما مبرهن و آشکار شده، دشمن صهیونیستی در رسیدن به اهداف خبیثانه خود با کسی شوخی ندارد و از هر طریقی سعی در نابودی آرمان ها و عقاید ملت مسلمان و شریف ایران دارد. حال این دشمن ملعون چطور اجازه می دهد که در جنگ افزارهای مجازی ساخته دست خودش، علیه او اقدام کنیم؟! وقتی کنترل این نرم افزارهای ضداجتماعی در دست دشمن باشد، هر کجا احساس خطر نماید می تواند سریعاً اقدام نموده و کاربران را از صحنه خارج نماید. به علاوه اجازه ثبت نام مجدد به کاربران واقعا موثر را نمی دهد؛ یعنی فرد حتی با شماره جدید نیز نمی تواند دوباره وارد آن برنامه ها شود. زیرا دشمنان به تمام اطلاعات کاربران سیطره داشته و تمام آی پی آدرس هایی که قبلا با آنها فعالیت می کرده را مسدود می نمایند. در مواردی نیز به دلیل نیاز به اطلاعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و ...کاربران به ظاهر مؤثر را، سریعاً حذف نمی کند و تا وقتی که از حضور آنها سود بیشتری می برد کاربران را مورد کنترل و رصد قرار می دهد و مطالب و محتوایی را که بارگذاری می نمایند مورد بررسی قرار داده و چه بسا با همان محتوا علیه ما شبهه پراکنی می نماید.

حال با این همه دشمنی که قطعاً مسئولین محترم کشور از چگونگی آن مطلع هستند(!) چرا مسئولان دولت تلاشی در خصوص راه اندازی هر چه سریعتر شبکه ملی اطلاعات نمی نماید؟ مبادا از روی میل و علاقه و بدون مزد(!) استخدام دشمن شده باشند و در سنگر وی نشسته، و اسلحه ای را که دشمن جهانخوار برای نابودی ما حاضر کرده را ببینند و در ظاهر حرف از کار فرهنگی و اقدام علیه وی در زمین دشمن بزنند؟

خداوند در قرآن کریم می فرماید: "و قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِما یَعْمَلُونَ بَصیرٌ"5 "و (ای مؤمنان) با کافران بجنگید تا دیگر فتنه و فسادی نماند و آیین همه دین خدا گردد، و چنانچه دست (از کفر) کشیدند خدا به اعمالشان بیناست." در این آیه شریفه خداوند دستور به جهاد و مبارزه با کافران را داده در حالی که مسئولین کشور با رضایت دادن به فعالیت شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی در داخل کشور، با دشمن طرح دوستی ریخته و نمی خواهند دست وی را از مملکت اسلامی ما کوتاه نمایند.

چرا قوه قضائیه که باید پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی ملت باشد و اقدامات مناسب را جهت پیشگیری از وقوع جرم انجام دهد، در خصوص فیلترسازی جنگ افزارهای صهیونیستی از جمله تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و... هیچ اقدامی نمی کند؟ مگر جاسوسی و اشراف اطلاعاتی دشمن، جرم محسوب نمی گردد؟!

تا کی باید شاهد ترویج بی بند و باری و فحشا از طریق نجس افزارهای صهیونیستی باشیم؟ مقام معظم رهبری امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) می فرمایند: "...بصیرت مهم است نقش نخبگان و خواص هم این است که این بصیرت را نه فقط در خودشان (بلکه) در دیگران هم به وجود بیاورند. آدم گاهی می‌ بیند که متاسفانه بعضی از نخبگان خودشان هم دچار بی ‌بصیرتی‌اند نمی‌فهمند. اصلا ملتفت نیستند. یک حرفی یهو به نفع دشمن می‌زنند. به نفع جبهه ‌ای که همتش نابودی بنای جمهوری اسلامی است."6  با این همه تأکیدات معظم له مبنی بر داشتن بصیرت و مقابله با دشمن، چرا مسئولین کشور همچنان خود را به خواب زده اند و هیچ اقدامی در جهت مسدود سازی نجس افزاری همچون، تلگرام انجام نمی دهند؟

امیدوارم مسئولین عالی رتبه کشور از مقابله با دشمن نهراسند و دانش و توانایی ملت را دست کم نگیرند و با فیلترسازی جنگ افزارهای صهیونیستی تلگرام و اینستاگرام، پاسخی دندان شکن به دشمن دهند و امنیت و آرامش روانی از دست رفته را به ملت بازگردانند و همیشه این آیه شریفه قرآن را مد نظر قرار دهند که می فرماید: "ألَم یَعلَم بأنَّ الله یَری"7 (آیا نمی دانید که خداوند می بیند.)

منابع:

1.       سوره آل عمران آیه 118

2.       سوره اعراف آیه 21

3.       بحارالا نوار: ج 75، ص 364

4.       وسائل، کتاب امر به معروف، ص 70

5.       سوره انفال آیه 39

6.       بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای دفتر رهبری و سپاه ولی امر 88.5.21

7.       سوره علق آیه 14


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۲
مهمان دنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی