تا هدف

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

تا هدف

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

تا هدف

تمامی مطالب از http://eghdam.blog.ir می باشد

مطالبه گری؛ باید ها و نباید ها

شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۱ ق.ظ

وبلاگ صهبای حق در یادداشتی بیان داشت:

َ"لا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا؛ خداوند بدگویی بلند و آشکار را دوست ندارد جز برای کسی که بر او ستم رفته باشد، و خداوند همواره شنوا و داناست."1

این آیه شریف، مؤید آنست که مردم در مقابل ظلم ظالم و ستم ستمگران سکوت نکرده، تن به ذلت، خواری و خفت ندهند، و در هر زمان و مکانی از مطالبه ی حق غافل نگردند.

مطالبه [ م ُ ل َ ب َ / ل ِ ب ِ ] به معنای دیگری خواستن چیزی یا حق خود را از کسی است2 که در جامعه اسلامی با توجه به هجمه های دشمنی دشمنان قسم خورده و نفوذ نفوذیان عقل و قلب مهر خورده غرب، اهمیت چند برابری پیدا می کند. مطالبه گری حق، در واقع همان مطالبه عدالت است و مطالبه کردن یا داعیه داشتن در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی است که با حمایت و پشتوانه عقلانیت همراه بوده، و با دشمنی کردن با مسئولین مغایرت دارد.



همان گونه که شخص مظلوم حق فریاد دارد، مردم جامعه ای که مورد ظلم مسئولین خود قرار می گیرند نیز باید فریاد حق طلبی سر دهند و آنجا که مسئولین عمدا و یا سهوا سیاست هایی در جهت اضمحلال و استحاله نظام حاکم در جامعه را در پیش گیرند، به طریق قیاس اولویت در اینجا دادخواهی مظلوم از ظالم بیشتر می شود. به علاوه باید دانست که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، مطالبه گری علاوه بر آنکه از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است از اوجب واجبات نیز شمرده شده است. 

امام خمینی "ره" سال 1362 در بخشی از سخنان خود در جمع مسئولان نظام می فرمایند: "امروز ما مواجه با همه قدرت ها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ریزى مى ‏کنند؛ براى اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامى و جمهورى اسلامى را شکست بدهند و نابود کنند. و این یک تکلیف الهى است براى همه که اهمّ تکلیف هایى است که خدا دارد؛ یعنى حفظ جمهورى اسلامى از حفظ یک نفر _ولو امام عصر باشد_ اهمیتش بیشتر است؛ براى اینکه امام عصر هم خودش را فدا مى‏ کند براى اسلام. همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، براى کلمه حق و براى دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند."3

لذا بر خلاف برخی تفکرات حاکم، مطالبه ی عدالت علاوه بر آنکه به ارکان نظام ضرری وارد نمی سازد بلکه باعث تقویت ارکان نظام جمهوری اسلامی شده و در جهت رشد و تعالی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

با جا انداختن تفکر مطالبه گری و عدالت طلبی گام مهمی در پیشرفت نظام برداشته ایم؛ و با جریان گفتمان عدالت خواهی عرصه بر مسئولینی که گرایش به غرب دارند و یا از دایره نفوذ دشمن مصون نمانده اند تنگ می شود تا آنجا که از سمت های مهم نظام کناره گیری کنند؛ یا مجبور به حفظ ظاهر و رسیدگی به مطالبات حقه ی مردم شوند. در صورت فراگیر نشدن مطالبه گری و گفتمان عدالت طلبی، سلطه و سیطره مهره ها و نور چشمی های دشمن که گرفتار جریان نفوذ شده اند زیاد شده و در نتیجه روند حرکت جمهوری اسلامی ایران به سمتی سوق داده می شود که هویت اصلی خود را از دست داده و از درون دچار خود فروپاشی گردد و سرنوشت کشور جمهوری اسلامی ایران به سان سایر کشورهای اسلامی شود؛ که از اسلام هیچ نام و نشانی در آن ها نیست و یا در کمال خوش بینی حکومت اسلامی مبدل می شود به مرکز اسلام آمریکایی و اسلام لیبرالی، همان اسلامی که پادشاهش با استکبار جهانی هم پیاله شراب می گردد، رقص شمشیر می کند و برای خوش خدمتی در محضر دشمنان اسلام بر سر مسلمانان دیگر، بمب می افکند.

اینجاست که به عمق گفتمان عدالت طلبی می توان پی برد و به بطن کلام نورانی امام خامنه ای دال بر اینکه: "تنها راه نجات کشور مطالبه گری است" دست یافت و دانست که چگونه مطالبه گری باعث تقویت ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود. اینجاست که علت سرکوب کردن همراه با مخالفت شدید برخی متصدیان امر جمهوری اسلامی با گفتمان مطالبه گری مشخص می شود؛ چرا که به قدرت گفتمان مطالبه گری پی برده و خوب می دانند که اگر جلوی گفتمان عدالت و مطالبه گری گرفته نشود، ارکان و ستون های اسلام لیبرالی و اسلام آمریکایی در کشور برای همیشه نابود می گردد. لذا می بینیم که هر از چند گاهی یکی از مسئولین با خوار و ذلیل کردن مطالبه گران، بی سواد و بی شناسنامه خطاب کردن آنها سعی بر مبارزه غیر علنی با انسان های مومن، انقلابی و متعهد دارد که مبادا صدای حق طلبی آنها لرزه بر اندام لیبرال های کشور اندازد.

جوانان مومن متعهد انقلابی باید با تعمق بخشیدن به تفکر اسلامی و بسیجی، بر اساس اعتقادات، وارد عرصه مطالبه گری شده و در میدان های گوناگون در مقابل ظلم ظالم و امانت داران خائن به اصول و ارزش های انقلاب و اسلام پیش بروند؛ و با بسیج کردن ذهن مردم، خواسته های حق را به گفتمان عمومی تبدیل کنند و نهایتاً این مسئولین هستند که مجبورند به مطالبات عمومی جواب بدهند.

ادامه دارد..

 

...............................................................

1.        آیه 148سوره نساء.

2.       دهخدا

3.     بیانات امام خمینی (ره) 1/1/1362

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۳
مهمان دنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی